lauantai 25. elokuuta 2012

The Training Day

Muistelin tänä aamuna, kun ajelin Nummelaan päin, että näinhän minun kollegani ennusti viime vuonna. Hän ennusti, että noin vuoden päästä tästä kynsiharrastuksen aloittamisesta mä menen kynsikurssille, niinhän tässä kävi :)

Tänään siis pääsin kynsikurssille. Olo oli jännittynyt jo aamusta kun ajelin sinne päin eikä aamupala meinannut mennä alas. Koulupäivä alkoi teoriatunnilla jossa kävimme läpi kynnen rakenteen, -ominaisuudet, - sairaudet yms. tärkeät asiat itse kynnestä. Sitten kävimme läpi rakennekynsien tekovaiheet ja - työvälineet.

Puolen päivän jälkeen olikin vuorossa itse harjoittelu mallin kanssa. Sain ystäväni minulle malliksi, kiitos Mia!

Koulutuksessa teimme tippikynnet, palkkimalliset eli aika peruskamaa. Aah, noi tipit, mä en ole ollut laisinkaan kaveri niiden kanssa! Mutta nyt vasta minulle aukesi se, kuinka tipit tulee oikeaoppisesti kiinnittää. Nyt kun tiedän perusteet, tulen kuivaharjoittelemaan tätä ahkerasti ja toivottavasti saan itselleni tänne malleja joille niitä voin sitten tehdä.

Parin kynnen kohdalla oli pienoisia ongelmia kun luonnonkynnen reuna laski alaspäin, mutta lopulta nekin saatiin kuntoon.

Rakennegeelin laitossakin opin uusia kikkoja, samoin viilaustavassa. Kaiken kaikkiaan oli todella opettava päivä ja sain paljon ohjeita ja vinkkejä kuinka kynnet tulee tehdä, desinfioinnista ja puhtaudesta puhumattakaan :)

Tässä kynsien lähtötilanne:


Ja tässä valmiit kynnet. Kynsissä käytin valmiita valkoisia tippejä.





Kiitos ihanalle kouluttajalleni Anu Parviaiselle sekä kärsivälliselle ystävälleni Mialle tästä päivästä!

4 kommenttia:

kynsinoviisi kirjoitti...

Kiva näköiset kynnet tuli. :)
Missä koulutuksessa olit? Onko minkä pituinen koulutus?

Red Angel kirjoitti...

Kiitos kynsinoviisi :)

Vähän oli mulla vaikeuksia noiden tippien kiinnittämisessä ja muodon saamisessa, minä kun olen enemmän harrastellut noilla muoteilla tekemistä :) Kävin Koru ja Kauneus-nimisen firman koulutuksen. Koulutus oli 8tunnin pituinen, tää oli vasta osa siitä mitä meinaan käydä. Toki edessä vielä näyttökoe :)

kynsinoviisi kirjoitti...

Tekemällähän oppii. :)
Aloitin itse aikanaan opettelun itsekseen, mutta voin kyllä sanoa että en oppinut juurikaan mitään ja kun koulutukseen pääsin oli kaikki ihan uutta.

Tsemppiä jatkoon! :) Käyn välillä lukemassa miten sinulla menee.

Red Angel kirjoitti...

Kynsinoviisi, tervetuloa toistekin vierailulle :)