sunnuntai 2. syyskuuta 2012

The shape of the nail

Kynsien muotoja on varmana yhtä monta kuin niiden kantajaakin. Osa tykkää ns. talttakynsistä, osa mantelinmuotoisista ja osa stilettokynsistä tms.

Mä olen ns. sekakäyttäjä, eli vaihtelen omien kynsieni muotoa fiiliksen mukaan. Onneksi tämän mahdollistaa erimuotoiset ja -sävyset tipit ja geelimuotit. Vain taivas on rajana, mitä haluaa pitää ja tehdä. Niin kuin väritkin vaihtuu, tulee kynnen muoto vaihtumaan minulla aina silloin tällöin. Ihmeen pitkään olen nyt pitänyt näistä mantelinmuotoisista, jotka välillä näyttävät ministileteiltä... 

Mikä on sinun kynsiesi suosikkimalli ja -muoto? Tykkäätkö pidemmästä kynnestä, mutta ehkä paksummasta kynsipedistä, vai lyhyestä ja ohuemmasta? Nämä ovat mielestäni makuasioita, mutta silloin jos esim. pitää pitkiä kynsiä ja kynnet joutuvat kovalle rasitukselle, ei voi tehdä liian ohuita, ettei kynsi napsahda poikki. Kynnen stressipisteessä täytyy olla silloin enemmän massaa jotta ei käy niin kuin minulle vähän aikaa sitten. Kynsi katkesi ja myös geelit rapsahti kynsipedin keskelle saakka. Oli todella kipeä pitkän aikaa! On muoto mikä tahansa, niin jo pituuden vaihtelulla saa vaihtelua kynnen ulkonäköön, ilman että koristeluja edes vaihtaisi.

Muistatteko ne Amerikkalaiset pikajuoksijat joilla oli niin pitkät kynnet, että jos olisi aika otettu kynnen pituuden mukaan, olivat he ilman muuta voittajia? Niistä ovat jääneet mieleen ne yhdet joissa oli amerikan lipun värit, aika hurjat :)

Tässä kuvakooste erimuotoisista ja - mallisista kynsistä, mitkä ovat sinun mieleesi? Kuvat lainattu nail-art:n sivuilta jossa ne olivat kuvattu upeasti:

Stiletto:



Pipe Nail:



Edge Nail:



Mantelinmuotoiset:



Ovaalinmuotoiset:


Neliönmuotoiset:


Ja viimeisenä minulle aikaisemmin tuntematon: Obele



1 kommentti:

Ine kirjoitti...

Itse tykkään neliönmuotoisista kynsistä (: En tiedä mikä siinä on, mutta ei pyöreys tai terävyys iske sitten yhtään! Omat kynnetkin olen yrittänyt neliöinä pitää vaikka ovatkin tosi lyhkäset atm (: